Ekonomi

Sosyal medya fenomenlerinin dikkatine: Ticaret Bakanlığı’ndan yeni şart

Ticaret Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planını hazırladı. Plan kapsamında tüketicilerin korunmasına yönelik çalışmalar kapsamında “Influencer Sertifika Programı” projesi başlatılacak.

Dijital mecralarda yer alan reklamlar başta olmak üzere tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı uygulamalara karşı çalışma yapılacak. Çevrimiçi alışveriş tercihlerini önemli ölçüde etkileyen etkileyiciler de kontrole tabi tutulacak.

SERTİFİKA ALMAYANLAR INFUNENCER OLAMAZ

“Influencer Sertifika Programı Projesi” Reklam Öz Denetleme Kurulu ve Reklam Konseyi iş birliğiyle hayata geçirilecek.

Yeni çalışmayla bakanlık, reklamverenlere sertifikalı influencerların sorumlu davrandığına dair güvence sağlayacak. Tıpkı e-ticarette uygulanan “Güven Damgası” modelinde olduğu gibi vatandaşların güven damgası taşıyan e-ticaret platformlarına nasıl güvenebilecekleri konuşulursa, sertifika sahibi influencerlara da güven sağlanabileceği algısı burada pekişecektir. fazla.

Tüketici hakem heyetleri 81 il merkezinde yeniden yapılandırılacak, kurumsal ve beşeri kapasiteleri geliştirilecek.

Ticaret Bakanlığı, “Influencer Sertifika Programı”na katılmayanların influencer olamayacaklarını duyurdu. (HABER MERKEZİ)

haber-cayirova.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu