Maersk, stratejik dönüşümü hızlandırmak için SAP Business Technology Platform’u kullanıyor
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri de lojistik oldu. Tedarik zincirinin kıymetli unsurlarından nakliyeciler de akıllı teknolojileri kullanarak iş stratejilerini dönüştürmek için kolları sıvadı. Dünyanın en büyük konteyner nakliye şirketi olan Maersk, SAP teknolojilerini kullanarak nakliye komisyoncusundan uçtan uca tedarik zinciri sağlayıcısına dönüşme yolunda önemli bir adım attı.
Küresel kurumsal uygulama yazılımları pazarının lideri SAP, 24-25 Mayıs tarihlerinde İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen SAP Sapphire etkinliğinde departman profesyonellerinin yanı sıra müşteri ve iş ortaklarını bir araya getirdi. SAP etkin; Ayrıca, stratejik iş modellerini ve tedarik zincirlerini dönüştüren, müşteri deneyimini iyileştiren, inovasyon ve büyümenin yolunu açan küresel başarı hikayelerini de anlattı.
Dünyanın en büyük konteyner nakliye şirketi Maersk, dijital dönüşüm için SAP’yi tercih eden küresel şirketler arasında yer aldı. Konteyner nakliyesi, liman terminalleri, lojistik ve tedarik zinciri işletmeleri dahil olmak üzere geniş bir iş yelpazesine sahip olan Maersk, stratejik dönüşümünü hızlandırmak, iş süreçlerini otomatikleştirmek ve verimliliği ve kolaylığını artırmak için SAP Business Technology Platform’u kullanarak dijital dönüşümde önemli ilerleme kaydetti. kullanmak. ilan edildi. Dünya çapında 100’den fazla ülkede 700’den fazla gemi işleten Maersk’in, SAP teknolojileri ile bir nakliye şirketinden uçtan uca tedarik zinciri sağlayıcısına dönüşeceği bildirildi.
Uçtan uca tedarik zinciri sağlayıcısı olun
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Maersk Technology Mühendislik Müdürü Tapan Dash, “Maersk, uçtan uca bir tedarik zinciri sağlayıcısı olma yolunda ilerliyor. Bu, hava ve kara taşımacılığının yanı sıra depolama ve dağıtım da dahil olmak üzere taşımacılık endüstrisinin diğer alanlarına geçmemizi gerektiriyor. “Tedarik zincirine ve lojistiğe harcanan paranın %10’dan azı okyanus taşımacılığına giderken, Maersk’in işini genişletmek ve büyümeye devam etmek için başka alanlara geçmesi gerekiyor.”
Tapan Dash devam etti: “Maersk, dönüşümü hızlandırmamıza yardımcı olmak için platform tabanlı bir model geliştirdi. Model, müşteriler, tedarikçiler veya çalışanlar için değer yaratan varlıklar olsun, birkaç farklı dijital platformdan oluşur. Her varlık, farklı iş fonksiyonlarını, uygulamaları, bilgileri ve analitiği entegre eder. Maersk şu anda finans, sipariş yönetimi, tedarik zinciri yönetimi için 10-15 uçtan uca platforma sahiptir. Sürekli olarak yeni platformlar ekliyoruz. Sonunda bir sürdürülebilirlik platformu oluşturduk.”
SAP S/4HANA, Bulut ERP’yi uygulama yolunda ilerliyor
Maersk’in SAP S/4HANA Cloud ERP’yi hayata geçirme yolunda olduğuna dikkat çeken Tapan Dash, “Standart bir SAP S/4HANA çözümü için yola çıktık ve inovasyonu desteklemek için SAP Business Technology Platform’u seçtik. Bence işin sırrı burada” diyen Akıncı, “’Tasarladık, ürettik ve teslim ettik’ dediğimiz bir konseptle çalışıyoruz. Yaklaşık 1.500 kişilik teknoloji organizasyonumuz son yıllarda 6 binin üzerine çıktı. 2019’da SAP ekibimizde sadece 35 kişi vardı, 2022’yi 300 kişi ile tamamladık. Hedefimiz 2024 yılına kadar 550’den fazla SAP uzmanına sahip olmak.”
İşin merkezinde SAP Business Technology Platform yer alır
Veri ve analitiği, yapay zekayı, uygulama geliştirmeyi, otomasyonu ve entegrasyonu tek bir ortamda bir araya getiren SAP Business Technology Platform, Maersk’in tedarik zincirinde uçtan uca hizmet sağlama stratejisini hızlandırmada önemli bir rol oynuyor. SAP Business Technology Platform, müşteri kredi yönetimi, satıcı hesap mutabakatı, hazine garantileri, kargo teslimi, planlama ve analiz gibi alanlarda uygulama ve çözümler geliştirmek ve uygulamak için kullanılır.
Teknolojinin Maersk’te değerli bir rol oynadığına ve dönüşümün en önemli itici güçlerinden biri olduğuna işaret eden Tapan Dash sözlerini şöyle tamamladı: “BT ortamımızı basitleştirmek ve daha çevik hale getirmek istiyoruz. SAP İş Teknoloji Platformu ile iş süreçlerimizi düzene sokabilir ve uygulamalarımızı daha çevik hale getirebilir, müşterilere, tedarikçilere veya çalışanlara daha sezgisel ve kullanıcı dostu bir deneyim sunabiliriz.”