Ford’dan BlueCruise ile Seviye 2 sürüş asistanı
fordBirleşik Krallık’ta otoyollarda kullanım için yasal onay almış olan ileri düzey 2 eller serbest sürücü asistanıyla tanışın.
BlueCruise, Kanada ve ABD’de Tüketici Raporları tarafından En Beğenilen Aktif Sürüş Asistanı Sistemi seçilirken, bu teknolojiye sahip 193 bin Ford ve Lincoln aracının sürücüleri şimdiden bu ülkelerde 102 milyon kilometreden fazla yol kat etti.
Şimdi, Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı, Ford BlueCruise teknolojisine yeşil ışık yakıyor. Böylece BlueCruise özellikli Mustang Mach-E modellerinin sürücüleri; İngiltere, İskoçya ve Galler’de, Mavi Bölgeler olarak belirlenen, önceden haritalanmış 3.700 kilometrelik otoyollar, eller serbest ve gözler yolda sürüş teknolojisini kullanabilecek.
BlueCruise, gelişmiş sürücü destek sisteminin konfor ve rahatlık avantajlarını bir sonraki seviyeye taşıyor. Yol ve hız işaretlerine ek olarak, sistem değişen trafik koşullarını izler ve şeritte direksiyon, gaz kelebeği, frenleme ve konumlandırmayı kontrol eder ve ayrıca sıkışık trafikte tamamen durmak da dahil olmak üzere öndeki araçlarla sadık ve dengeli mesafeleri korur. Ayrıca gelişmiş kızılötesi kamera teknolojisi, güvenlik için sürücünün dikkatini her zaman izler.
Ford Model e Avrupa Genel Müdürü Martin Sander, “Ford BlueCruise’ın bir Avrupa ülkesinde kullanımı onaylanan ilk eller serbest sürüş sistemi olması, sektörümüz için önemli bir adımdır” dedi. “Modern otoyollar, kendine en güvenen sürücüler için bile zorlayıcıdır. Ve korkutucu olabilir. BlueCruise, ‘ağır işlerin’ bir kısmını üstlenebilir, otoyol sürüşünü biraz daha zahmetsiz hale getirerek sürücülere güven ve konfor sağlar.”
İngiltere’deki 2023 Ford Mustang Mach-E sahipleri, abonelik yoluyla BlueCruise’ı etkinleştirebilecek birinci taraf olacak. Abonelik, uzun yolculukları ve tatilleri kapsayacak şekilde esneklik sağlarken, öngörülen araç kullanımına göre gelişmiş sürücü destek sistemini de devreye sokar.
Sezgisel ve ikna edici bir deneyim sunmak için dünya çapında 1,1 milyon kilometreden fazla gelişmiş sürücü destek sistemi testleri sırasında ince ayarı yapılan BlueCruise, Ford’un mobilite çözümlerinde öncü olma yolculuğunda önemli bir kilometre taşını işaret ediyor.
BlueCruise’ın yasal gereklilikler izin verdiğinde diğer Avrupa ülkelerinde de devreye alınması ve sistemin önümüzdeki yıllarda daha fazla Ford aracını kapsaması bekleniyor.
Eller serbest, gözler yolda sürüş deneyiminde
BlueCruise, Ford’un trafiğe otomatik olarak ayak uydurabilen ve yasal hız sınırları dahilinde tamamen durabilen Akıllı Uyarlanabilir Hız Kontrolü’nü (IACC) temel alır. Eller serbest modu, sürücülerin dikkatlerini yoldan ayırmamaları halinde otoyolun onaylı Mavi Bölge bölümlerinde ellerini direksiyondan çekmelerini sağlayarak uzun yolculuklarda ek konfor sağlar.
BlueCruise donanımlı araçlar, eller serbest sürüşten önce şerit çizgilerinin görünür olduğunu, sürücünün gözlerinin yolda olduğunu ve diğer koşulların uygun olduğunu onaylar. Sistem, eller serbest modunun etkin olduğunu belirtmek için renk körü bireyler de dahil olmak üzere ilgi uyandıran metin ve mavi ışık ipuçlarıyla animasyonlu küme geçişleri kullanır.
Maksimum 130 km/s hızla çalışan BlueCruise, yoldaki diğer araçların konumunu ve yönünü tespit etmek ve izlemek için bir radar ve kamera kombinasyonu kullanır. Aracın önünü gören bir kamera, şerit ve hız işaretlerini algılar. Sistem, sürücünün güneş gözlüğü takıyor olsa bile nereye baktığını algılamak ve başının konumunu izlemek için gösterge panelinin altında sürücüye bakan bir kızılötesi kamera bile kullanıyor.
Sistem, sürücünün dikkatinin dağıldığını tespit ederse, önce gösterge panelinde uyarı mesajları belirir; ardından sesli uyarılar ve fren aktivasyonları gelir ve son olarak direksiyon hakimiyeti korunurken araç yavaşlar. Sürücü, Mavi Bölgeden çıkması istenmesine rağmen ellerini tekrar direksiyon simidine koymadığında da benzer işlemler yapılır.
Düzenleyicilerle birlikte çalışan Ford, isteğe bağlı Teknoloji Paketi veya Konfor Paketi ile donatılmış ve 2023’ten önce üretilmiş Mustang Mach-E modellerine gelecekte bir Ford Power-Up yazılım güncellemesi aracılığıyla BlueCruise sunma fırsatlarını araştırıyor.
Tüm seyahatlerin ötesinde
Ford mühendisleri, BlueCruise ve destekleyici özellikleri de dahil olmak üzere en son nesil gelişmiş sürücü destek sistemlerini test etmek için Avrupa yollarında 160.000 kilometrelik test gerçekleştirdi ve sistem, ABD ve Kanada pazarlarına sunulmadan önce bu ülkelerde 965.000 kilometreden fazla yol kat etti. geçen sene. Büyük Britanya’da test sürüşleri; Sürücülerin aşınmış şerit işaretleri, kötü hava ve yol çalışmaları gibi günlük durumlarla başa çıkma becerisini kanıtlamasına yardımcı oldu.
BlueCruise, Mustang Mach-E’nin Çarpışma Önleme Yardımı, Aktif Park Yardımı 2.0 ve Ford’un 15,5 inç dokunmatik ekranla çalışan SYNC 4A bağlantı sistemini içeren teknoloji paketinin en son üyesi.
Şarjlar arasında 600 kilometreye varan elektrikli menzil sunan Mustang Mach-E, Ford’un 2024 yılına kadar Avrupa’da sunmayı planladığı tamamı elektrikli dokuz araçtan biri. Aynı zamanda Ford’un yolcu segmentindeki ilk elektrikli aracı Mustang Mach -E, şimdiye kadarki en ileri teknolojileri sıfır emisyonlu sürüş performansıyla bir araya getiriyor. Ford, 2035 yılına kadar tüm araç satışlarında sıfır emisyona ve Avrupa fabrikasında, lojistiğinde ve tedarikçi ayak izinde karbon nötrlüğe ulaşmayı planlıyor.
Ford BlueCruise nasıl çalışır?
BlueCruise eller serbest modu; Müşteri tarafından aracın sürücü yardımı ayarları menüsünden etkinleştirilir. Sistem, aracın kamuya açık otoyolda onaylı Mavi Bölgeye girdiğini ve IACC’nin aktif olduğunu tespit ettiğinde kullanılabilir hale gelir. Mavi Bölgeden çıkarken, sistem IACC’ye geri döner.
BlueCruise’ı etkinleştirmek için sürücülerin öncelikle ellerini direksiyondan ve gözlerini yoldan ayırmaması gerekir. Gösterge ekranının rehberliğinde, sürücüler gözlerini yoldan ayırmadan ellerini direksiyondan çekebiliyor ve böylece aracın:
• Seçilen maksimum hıza ulaşana ve tamamen durana kadar diğer araçlara ayak uydurarak, ister serbest akan trafikte ister dur-kalk durumlarında olsun, Blue Zone otoyollarında gezinmeyi her zamankinden daha az zahmetli hale getirir.
• Yol kenarlarında, tabela köprülerinde ve navigasyon sisteminde belirtilen uçlara göre maksimum hızını ayarlayabilir. Sürücüler, keskin bir viraja yaklaşırken yüzü sorunsuz bir şekilde ayarlayan Tahmini Hız Asistanını kullanıyor.
• Sürücülerin büyük kamyonların yakınındayken sezgisel olarak yapma eğiliminde oldukları gibi, bitişik şeritlerdeki araçlardan zarif bir şekilde uzaklaşarak sürüş deneyimini daha doğal hissettirmek için Şerit İçi Yeniden Konumlandırmayı kullanmak da dahil olmak üzere kendisini şerit işaretlerine göre konumlandırır.
• Sürücü, Mavi Bölge içindeyken ellerini direksiyon simidinden çekerse, BlueCruise, direksiyon simidi kontrolünü otomatik olarak yeniden etkinleştirmeden önce, aralıklı olarak direksiyon kontrolünü yeniden kazanır.